لبخندها

به یاد مردمان غزه...

coworker

  برو به بخش قالب ها

  برو به بخش سرگرمی

  در سایت جستجو کن

انتقال پایتخت

| جمعه, ۶ تیر ۱۳۹۳، ۰۷:۰۶ ب.ظ | ۱ نظر

 

در پی اعلام نامزدی برخی شهرها برای انتقال پایتخت، شایع کرده اند که یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری های سابق نیز که حواسش نبوده،اعلام نامزدی کرده که به طور قطع،این خبرکذب محض می باشد و به شدت این جور شایعات خنده دار محکوم می شود. بعضی ها از بیکاری، دست به چه کارهایی که نمی زنند. خدا به راه راستشان هدایت کند.

صحبت از انتقال پایتخت است. بله،این مطلب درست است و شایعه نیست. منتهی نه که طرح خیلی خوبی است، الآن قریب بیست سالی می شود که محل توجه است و راجع به آن صحبت می شود. خصوصاً هر وقت که بحث آلودگی هوا یا زلزله،بالا می گیرد. اما از خدا که پنهان نیست، از شما نیز چه پنهان که چون اجرای این طرح در عمل کمی سخت است؛ این است که هنوز زور کسی نرسیده تا پایتخت را به خارج شهر تهران هل دهد.

با اجازه حکیم نظامی:

                گر به سخن کار میسر شدی

                                        حالیه تهران ز فلک در شدی!

وزیر راه و شهرسازی: «انتقال پایتخت، یک ایده است و باید توسط گروه مطالعاتی وزارتخانه بررسی شود و بر اساس تجربۀ دیگر کشورها،این کار خیلی زمان می خواهد.» ــ به نقل از جراید روی گسل

تک مضراب: ما دقیقاً هم اکنون از جهالت درآمدیم و ملتفت شدیم که تا الآن وقت کافی نبوده و بیشتر از اینها باید به مسؤولان وقت داده شود. شاید یک چیزی در مایۀ زمان های معروف در زمین شناسی. خب خدا را شکر،چیزی هم که ما زیاد داریم،وقت. به یک کسی گفتند:«مبلغی به قرض به ما بده با مهلتی چند»؛ گفت:«مبلغ را که ندارم،اما مهلت هرچه بخواهید در خدمتم.»!

ادامۀ عرایض وزیر:«برای انتقال پایتخت،زلزله یا آلودگی هوا کفایت نمی کند؛بلکه باید مجموعه ای از دلایل گسسترده در این باره وجود داشته باشد که این امر نیازمند شناسایی مسائل فنی و اقتصادی است.»ــ به نقل ازجراید پایتخت

بستۀ پیشنهادی: بهتر است به عوض تک مضراب زدن بر فرمایش های متین جناب وزیر،به روال معمول و بی دردسر خودمان، بستۀ پیشنهادی بدهیم که صد در صد کاربردی تر است. ملاحظه بفرمایید:

1ــ انتقال جزء به جزء: همیشه گفتند که سنگ بزرگ نشانۀ نزدن است. ما خودمان خیلی پیشتر از اعلام جناب وزیر،شستمان خبردارشده بود که طرح انتقال پایتخت فقط در حد یک ایده است. اگر جز این بود که لااقل تا الآن یک گوشۀ کار گرفته شده بود.

حالا همه اش هیچ. توقع نداریم یک دفعه کل پایتخت را با جرثقیل بکسل کنند ببرند خارج تهران خالی کنند.خیر؛ گاو نر می خواهد و مرد کهن!...می شد در این سالها جزء به چزء انتقال داده شود. قطعاً تا الآن فقط برج میلادش باقی مانده بود که برای میخکوب کردن گسل ها به زمین لازم است. البته می گویند بالایش بستنی های خوبی هم می دهند.

2ــ ایجاد معضل بیشتر: اگر طبق فرمایش جناب وزیر،آلودگی هوا و زلزله،برای انتقال پایتخت کافی نیست؛ پس بفرمایند که چه مشکلات و معضلات دیگری لازم است به تهران اضافه شود تا مردم و مسؤولان اقدام کنند. به هر حال خوشحال می شویم اگر کاری از دست ما برآید. حداقلش این است که به سبک جناب حافظ شاعر،ما شبی دست برآریم و دعایی بکنیم/غم تهران تو را چاره ز جایی بکنیم.

3ــ سیار بودن پایتخت: اگر زمانی که تهران را به عنوان پایتخت می ساختند، زیر آن چرخ گذاشته بودند؛الآن مسؤولان عزیز ما این دغدغه ها و مشکلات بیخود را نداشتند و به کارهای مهمترشان می رسیدند. ولی خب اگر دیگران در گذشته کوتاهی کردند، این دلیل نمی شود که ما نیز الآن کوتاهی کنیم.

فلذا در هرجا که می خواهیم پایتخت جدید را علم کنیم؛بهتر است که زیر آن چرخ هایی گذاشته شود تا اگرباز آلودگی هوایی چیزی باعث پیدایش طرح و ایدۀ انتقال پایتخت شد؛این کار سه سوته،انجام پذیر باشد. آسان مثل آب خوردن یا بردن پایتخت به زیر تخت!

نظرات  (۱)

  • خادم الحسین
  • سلام بزرگوار

    این جمعه هم گذشت...
    (مطلب شماره 12)
    منتظر شما و نظرات زیباتون

    التماس دعا
    یا علی مدد
    ................................
    گروه فرهنگی منتظران ظهور

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    smiles.blog.ir طراح قالب